• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån - Lånförmedlare

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Nu har snart ett år gått och mina förfrågningar minskas för varje dag (och kreditbetyget minskar snabbt)
Från att ha haft över 57 ff till att nu vara nere på 6 (5 st till försvinner i augusti)
och när jag har 1 ff kvar så ska en ansökan skickas in för ett samlingslån!

Men vart ska jag ansöka om ett större lån? kanske tillockmed måste ansöka på två ställen för att kunna få alla mina skulder i 2 stora lån...


Kan någon kunnig här inne skriva upp vilka banker de olika låneförmedlarna har?

Zmarta? Lendo? Freedom finance?

Vart är bäst att söka? (jag har en medsökare för att öka mina chanser)

Är så spänd och förhoppningsfull över detta. har väntat i 12 månader och snart är dagen här! :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
kan tillägga att freedome finance har försökt att nå mig i 3 dagar men har inte kunnat svara. kanske bättre att prata med dom som ringer upp i första hand? då dom är så heta på gröten att vilja låna ut?
(Ansökte där för ett år sedan och fick ett NEJ, kanske därför de ringer nu igen?)
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Svea skuldfinansiering, är det ett alternativ ? eller är det typ en "sista" utväg?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Freedom fortsätter telefonterrorn för all framtid verkar det som. Rekommenderar inte dem. Vem du ska välja handlar mycket om vilka förutsättningar du kommer ha och summan på lånet.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Svea skuldfinansiering, är det ett alternativ ? eller är det typ en "sista" utväg?
För mig var Svea Skuldfinansiering en sista utväg då jag hade låg inkomst, aktiva smslån, avbetalningsplaner, postorderkrediter, blancolån ja allt vad man kan tänka sig det enda jag inte hade var något hos KFM. Ingen annan ställde ju upp på mig mig så för mig var det ju det enda alternativet också. Hade säkerhet i form av fastighet så det underlättade.
 
V

Villvaraanonym

Gäst
Poäng: 0
Jag känner inte till de andra, men jag blev hjälpt av Direkto (www.direkto.se). De ringde iofs mig, jag sökte inte online. Du kan väl ringa dem förmodar jag. De var j-igt proffsiga och anpassade mitt låneförslag två gånger (jag hade fel uppgifter första gången och så ville jag anpassa månadskostnaden). Värt ett försök, men som sagt, jag vet inte hur de andra jobbar.
 

Semi

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 Januari 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
Snart är det dags för mg att ansöka om ett lån med lägre ränta än vad jag har nu.
Sitter och försöker fundera ut vart jag ska lägga ansökan mot för att slå mot så många vettiga långivare som möjligt (är på jakt efter låg ränta och då borde ICA;IKANO; BN finnas med.
Vad jag får ihop blir då att det är Lendo och AXO jag ska ansöka mot - eller finns det bättre förslag?
 

Semi

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 Januari 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
sitter här och kollar av för att försöka besvara min egen fråga. Men tips, råd och erfarenheter tas gärna emot
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Låg ränta är inget BN verkar syssla med. Jag skulle säga lendo, dom har flest långivare, jag antar de flesta är vettiga
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp